Nakon što je prvi rok za predaju EPP za septembar probijen iz tehničkih razloga, počev od 1. novembra 2024. godine na portalu SEF-a omogućen je unos EPP za oktobar. Obaveza evidentiranja EPP je bila do 10. 11. 2024. godine. Sistem je pušten u rad na vreme, ali bez specifikacije registrovanih dokumenata nismo u mogućnosti da utvrdimo usklađenost sa podacima u našim programima. Naši korisnici su prijavili veliki broj problema i nedoumica, pa smatramo da je za obuku i prilagođavanje potrebno izdvojiti mnogo više vremena.
Predložili smo nekoliko tehničkih rešenja i rečeno nam je da će biti urađena, ali još uvek nisu. API podrška za EPP (koju koristi oko 95% firmi) još uvek nije u potpunosti završena, tako da proizvođači softvera koji koriste API ne mogu u potpunosti da podrže nastale izmene.
Dodatnu zabunu unosi predlog Zakona o e-fakturama po kome je rok za predaju 12. u mesecu uz napomenu da neće biti obavezne korekcije.
Pošto se samo do 31. 12. 2024. (što znači još samo prijava za novembar koja se podnosi 10. 12. 2024. godine), neće kažnjavati eventualne greške pri iskazivanju podataka, proizvođači softvera će imati samo jedan mesec da dovedu svoje programe u produkciono stanje. Iz svega navedenog zaključujemo da to ne može biti završeno u skladu sa normama i očekivanjima koje struka nalaže.
Apelujemo na nadležne organe da se režim relaksacije produži za najmanje 6 meseci ili da se primena ovog zakona odloži dok sistem ne bude u potpunosti spreman i testiran.
Molimo i da se ne pokreću nove evidencije (EOP i PPP) dok postojeći sistem ne postane potpuno funkcionalan i operativan.