Ministarstvo finansija Republike Srbije
Sektor za digitalizaciju
Kneza Miloša 20
11000 Beograd

Predmet: Predlog za izmenu sistema za evidenciju prethodnog poreza na SEF

Opis problema: Trenutni sistem za evidentiranje prethodnog poreza (EPP) je previše komplikovan za krajnje korisnike. Zahteva ručne korekcije za dokumenata koja stižu 10-15. u mesecu. Takođe bez razloga ograničava korisnike skraćenim rokovima za pripremu evidencije.

Predlog rešenja: Predlažemo da se za svaku e-fakturu uvede posebno polje EppId koje SEF popunjava kad ta faktura bude uključena u neki EPP. Sistem bi radio na sledeći način: korisnik može bilo kada po završetku poreskog perioda a najkasnije do 15. narednog meseca da kreira EPP. To znači da se EPP može kreirati bilo kada u rasponu od 01-15.10, bez naknadnih obrada. Pri tom sistem uzima sve fakture koje su trenutno na SEF i koje po datumu dospeća PDV ulaze u taj poreski period ili su zaostale od prethodnog i nemaju upisano polje EppId. Na primer, ako sistem u trenutku generisanja ima sledeće fakture i ako korisnik kreira EPP 06.10.24:

Faktura Datum slanja Datum prometa EppId
123 30.09.24 25.09.24 9
124 05.10.24 30.09.24 9

 

 

 

 

 

EPP uzima fakture 123 i 124 u obračun. Ako se kasnije doda još faktura 125:

Faktura Datum slanja Datum prometa EppId
123 30.09.24 25.09.24 9
124 05.10.24 30.09.24 9
125 11.10.24 30.09.24 NUL

 

 

 

 

 

 

Ona se ne uzima u obračun za septembar. Međutim, ova faktura će ući u obračun za oktobar jer ima datum prometa od 30.09. i nema upisan EppId (što znači da nije uključena u neki EPP). Rezultat je sasvim sličan sadašnjem sistemu kako se popunjava POPDV: uzima se trenutni presek, a fakture koje dođu u međuvremenu se uzimaju u narednom poreskom periodu. Tako bi stanje posle obračuna za oktobar moglo da izgleda ovako:

Faktura Datum slanja Datum prometa EppId
123 30.09.24 25.09.24 9
124 05.10.24 30.09.24 9
125 11.10.24 30.09.24 10
126 10.11.24 31.10.24 10
127 10.11.24 31.10.24 10
128 15.11.24 31.10.24 NUL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Faktura 128 bi sad ulazila u EPP za novembar, kad se on bude kreirao.

Prednosti predloga: Ovakav sistem bi bio daleko jednostavniji za korisnike jer ne zahteva ručne korekcije za fakture koje eventualno stižu10-15. i zato što je sličan postojećem sistemu za obračun PDV. Omogućava se predaja EPP bilo kog dana 1-15. u mesecu, bez potrebe za naknadnim korekcijama. Takođe se izbegava skraćenje roka za pripremu EPP. Smatramo da ne postoji tehnički razlog da se preuzimaju podaci za zakašnjenjem od jednog dana, ali ako ipak postoji neki razlog za to kašnjenje, sistem će raditi i ako se uzimaju fakture sa zakašnjenjem.

 

Beograd, 04.10.2024.

Udruženje proizvođača softvera Srbije

image_pdf
Kategorije: Aktivnosti UPSS